Maraton Rowerowy Twierdza Przemyśl - Giga

• Lokalizacja: Polska, podkarpackie, Przemyśl
maraton_2012
Maraton Rowerowy TWIERDZA PRZEMYŚL – MTB 2012:

Start na Placu Niepodległości w centrum miasta, następnie wąskimi uliczkami jedziemy do drogi krajowej nr 28 prowadzącej w stronę Sanoka. Mijamy dolna stację wyciągu narciarskiego i po około 3 km skręcamy w lewo do drogi prowadzącej na Kruhel Wielki, gdzie czeka Nas ponad 2 km podjazd, początkowo po nowej drodze asfaltowej, następnie dziurawe pozostałości po asfalcie, a na sam koniec ok. 300 m w górę kamienistą drogą. Dojeżdżamy do rozjazdu tras, Hobby skręca w lewo, na szutrowy podjazd prowadzący pod Buk (tu nastąpi rozjazd trasy Mega i Giga).

Zawodnicy z Mega i Giga skręcają w prawo na zjazd drogą forteczną, która nazywana jest potocznie „Sto Zakrętów”, dosyć łatwy technicznie, bardzo widowiskowy odcinek trasy, który kończy wąskim wjazdem na mostek ( proszę tutaj o zachowanie szczególnej ostrożności). Zaraz za mostkiem zaczynamy podjazd (ok. 2 km) prowadzący do Fortu VII Prałkowce, początkowo krótki odcinek asfaltowy, następnie droga szutrowa, przechodząca w leśną drogę na górze z głębokimi koleinami. Na szczycie wzniesienia trasa odbija w lewo i singeltrackiem kierujemy się w dół (trasa prowadzi przez szańce twierdzy), na końcu zjazdu (przed szlabanem) skręcamy ostro w prawo do drogi asfaltowej. Szosą pokonujemy około 500m i odbijamy lekko w prawo na leśną drogę szutrową, która wyprowadzi nas na górną Dybawkę. Trasa nadal biegnie drogą szutrową aż do Górnego Zalesia, na końcu podjazdu kierujemy się prosto przez zabudowania Zalesia, za ostatnią posesją droga szutrowa odbija stromo w dół, trasa natomiast prowadzi nas przez pola aż do trzeciej samotnie stojącej ambony myśliwskiej. Przy Ambonie ( tu jest piękny widok)skręcamy w lewo i polna drogą zjeżdżamy do szosy łączącej Zalesie z Olszanami. Trasa prowadzi w lewo pod górę. Po 800m skręcamy w lewo i ostro pod górę, po 500m skręcamy w prawo i zjazdem wąwozem docieramy do wcześniej opuszczonej szosy. Jedziemy asfaltem pod górę ok. 1km, następnie trasa maratonu biegnie w prawo, najpierw łagodnie a zaraz ostro pod górę (na szczycie premia górska dla dystansów Mega i Giga), po pokonaniu ścianki skręcamy w prawo i czeka nas długi zjazd do szosy w Rokszycach – ok. 3 km. Po zjeździe kierujemy się w lewo asfaltem do Bryliniec i do strefy bufetu.

Przy bufecie skręcamy w lewo i zaczynamy długi szutrowy podjazd (ponad 3 km), po którym, po ok. 2 km dojeżdżamy pod Buk, gdzie trasa Giga skręca w lewo w stronę „Stu Zakrętów”, zaczynając drugą pętlę, a trasa Mega prowadzi w dół w stronę mety. Po około 400 m skręcamy w lewo na ciekawy leśny singletrack, następnie zjazd w dół, po ok. 1 km zaczynamy podjazd (ok. 1 km) w stronę Zielonki, który kończy się wspaniałym widokiem na panoramę Przemyśla.

Następnie w dół, aż do krótkiego podjazdu na górną stację wyciągu narciarskiego. Tutaj skręcamy na stok, którego trasą kierujemy się w dół w stronę Parku Miejskiego, gdzie czeka Nas krótki, ale bardzo wymagający odcinek. Wyjeżdżamy z Parku, po czym wąskimi uliczkami kierujemy się w stronę mety, zlokalizowanej na Palcu Niepodległości.