Lubelskie : Puławy - Kazimierz Dolny - Janowiec

4 h 24 min
5.1/6
Pętla z Puław przez Kazimierz Dolny, Mięćmierz i Janowiec
Wyruszamy z Puław, można zacząć w Kazimierzu ale trzeba się liczyć że parkingi (płatne) będą pełne
Z Puław do Bochotnicy prowadzi wygodna ścieżka rowerowa u podnoża wału, przez co widoków nie ma, w kilku miejscach gdzie można wjechać przez wał widoki są przesłonięte przez drzewa
W Bochotnicy, dojeżdżamy do drogi przecinającej ścieżkę i prowadzącej : w lewo do szosy a w prawo nad Wisłę (prom w sezonie) - tu lepiej jest skręcić i pojechać do szosy i dalej szosą w kierunku Kazimierza.
Ścieżka rowerowa prowadzi prosto i wkrótce się kończy a jej przedłużenie prowadzi na manowce, brak jest oznaczeń w terenie jak pojechać dalej. Jak wał się skończy , trzeba zakręcić niemal o 180 stopni i wypatrywać wygniecionej ścieżki w lewo gdzie mostek. Ale za mostkiem trzeba już rower wprowadzić po schodkach w górę - może być niewygodnie. Dlatego ten fragment lepiej objechać szosą, którą i tak trzeba jechac do Kazimierza - brak wydzielonej ściezki dla rowerów.
Tak ja zaznaczyłem ma mapce, można ten fragment objechać po skarpie ale podjazd jest bardzo wymagajacy 12..15% nachylenia
W Kazimierzu do zobaczenia kilka atrakcji : Rynek, kamienice z XVIw , kościół farny, ruiny zamku, góra Trzech Krzyży
Szak rowerowy prowadzi ulicą Krakowską ale jest to bruk, więc trzeba raczej jechac wąskim chodnikiem , więc lepszym rozwiązaniem jest powrót nad Wisłę i jazda powoli bulwarem.
Po dojeździe do drogi prowadzącej do promu do Janowca jedziemy prosto - znak zakaz wjazdu nie dotyczy pieszych i rowerzystów. Droga zamienia się wkrótce w wąską ścieżkę, jedzie się wygodnie ale dwa rowery się nie miną.
Po dojeździe nad Wisłę skręcamy w prawo do Mięćmierza i ok. 200m w lewo w droge gruntową - tu pierwszy wymagający podjazd. Do skarpy i wiatraka skręcamy koło kapliczki w prawo
Witarak stoi na terenie prywatnym i NIE wchodzi sie przez bramę !
Oznaczenie (zob, załączone zdjęcie) prowadzi w lewo wąska ścieżką (trzeba rower prowadzić) na mały punkt widokowy i tam przez niby mostek/drabinkę można przejść do wiatraka, gdzie też punkt widokowy na Wisłę
Wracamy tą samą drogą i dalej przez Mięćmierz podjeżdżamy pod górę ,najpierw brukiem, potem asfaltem a następnie w lewo mamy przyjemny zjazd w kierunku promu do Janowca
W Janowcu do zobaczenia kościół, ruiny zamku i widoki na Wisłę; do najlepszego punktu widokowego (drogowskaz MANES) jedzie się ok 1km wąską ścieżką po skarpie. Stamtąd widok na całą dolinę Wisły a także restauracja
Dalej polna, miejscami piaszczysta droga doprowadzona do asfaltu którym wracamy prze Nasiłów (możliwość skorzystania z promu do Bochotnicy w sezonie) Sadłowice, Górę Puławską do Puław