Lębork - Łeba

2014-07-03
Łatwy
3.7/6
Witajcie. Dzisiaj Rowerowo-Lęborkowo przedstawia wam kolejną trasę na jednodniową wycieczkę rowerową. Tym razem Łeba, oblegana w sezonie letnim przez turystów z całej Polski. Dlatego też bardzo trudno i niebezpiecznie jest tam dojechać główną drogą rowerem. Rowerowo pokaże wam jak dojechać nad Bałtyk, omijając niebezpieczną część Drogi Wojewódzkiej 214. Wyruszamy z al. Niepodległości spod kościoła tzw. "Korony". Wjeżdżamy w ul. Stryjewskiego. Na krzyżówce tzw. "Trójkąta Bermudzkiego" skręcamy w prawo na ul. Malczewskiego, a następnie prosto przez ul. Buczka. Tam też dostaniemy się do Nowej Wsi Lęborskiej. Jedziemy cały czas przed siebie, aż ujrzymy po lewej stronie przejazd kolejowy. Wtedy powinniśmy skręcić w prawo, w wąską uliczkę, początkowo wyłożoną płytami jumbo. Jedziemy do końca, po czym skręcamy w lewo. Tu także jedziemy, aż do krzyżówki (za mostem nad rz. Kisewa) i skręcamy w prawo. Przed nami ukarze się główne skrzyżowanie w Nowej Wsi Lęborskiej. Odbijamy w lewo, a 100m dalej w prawo w lokalną piaszczystą drogę. Jedziemy nią cały czas prosto a na rozwidleniu odbijamy w lewo. Tu czeka na nas podjazd. Po jego pokonaniu znajdziemy się już na drodze rowerowej do Białogardy. Pokonujemy całą długość ścieżki, szczególnie uważając na 2 przejazdach przez jezdnię przed Garczegorzem i w Krępie Kaszubskiej. Kiedy znajdziemy się w Białogardzie przed nami będzie do pokonania najniebezpieczniejszy odcinek trasy. Zjeżdżamy z kończącej się ścieżki rowerowej na asfalt. Pokonujemy ostry i kręty zjazd Drogą Wojewódzką. Na końcu zjazdu, za mostkiem i przed skrętem DW w lewo, my wjeżdżamy delikatnie w prawo w drogę gruntową. 50 m dalej na rozwidleniu jedziemy lekko w lewo. Po naszej prawej stronie będzie farma wiatrakowa. Przejeżdżamy przez wieś Skarszewo i dojeżdżamy do krzyżówki z Drogą Wojewódzką 213 Słupsk-Puck, którą przecinamy prostopadle. Kierujemy się cały czas przed siebie do wsi Wrzesnienko. Tam na głównej krzyżówce jedziemy prosto w drogę gruntową. Po lekkim podjeździe na rozwidleniu odbijamy w prawo. Mijamy stawy w lesie (po lewej) przecinamy toru kolejowe brniemy dalej , aż do Szczenurzy. Tam po dotarciu do głównej drogi skręcamy w lewo, a po paruset metrach będzie stał drogowskaz na Łebę. Jedziemy tak jak mówi znak. W Nowęcinie za znakiem jedziemy w lewo do Łeby. Za około 1 km jesteśmy w Łebie. Aby dojechać na główną plażę miejską na rondzie skręcamy w prawo i jedziemy cały czas prosto(częściowo ścieżką rowerową), aż nad samą wodę. Cała trasa jest zróżnicowana pod względem nawierzchni, od asfaltu przez kostkę brukową po piaszczyste leśne drogi. Nadrobimy nieco kilometrów w porównaniu do głównej drogi ale trasa ta jest wiele bezpieczniejsza. Rowerowo-Lęborkowo życzy udanej wyprawy!!

Słowiński Park Narodowy

Mapa Słowińskiego Parku Narodowego wraz z zaznaczeniem szlaków pieszych i rowerowych oraz najważniejszych atrakcji turystycznych. Mapa swoim zasięgiem obejmuje obszar od Łeby do Ustki, od południa zamknięty przez Warblino.

Wybrzeże Słowińskie

Mapa przedstawia ciekawy, a przy tym niezwykle popularny odcinek polskiego wybrzeża – od Ustki po Łebę. Zasięg mapy na południu wyznaczają: Słupsk i Potęgowo.

Jest to teren atrakcyjny nie tylko pod względem wypoczynkowym. Piękne plaże, w tym słynne klify w Dębinie, imponujące wydmy Słowińskiego Parku Narodowego, spuścizna po dawnych mieszkańcach prezentowana w skansenach i cała masa innych atrakcji, przyciągają w ten rejon nie tylko tłumy plażowiczów, ale i miłośników aktywnego wypoczynku połączonego ze zwiedzaniem. Bogata sieć szlaków turystycznych zachęca do aktywnego zwiedzania. Region ten upodobali sobie zwłaszcza rowerzyści.

Na mapie przedstawiono: gęstą sieć szlaków turystycznych, porty i przystanie statków białej floty, fortyfikacje nadmorskie, latarnie morskie i pozostałe atrakcje turystyczne. Jest także wybrana baza noclegowa i gastronomiczna. Z praktycznych ciekawostek - dodano numery wejść na plaże.
Przebieg szlaków, jak i pozostała infrastruktura turystyczna zostały gruntownie sprawdzone podczas weryfikacji terenowej. Szczególnej uwadze polecamy międzynarodową trasę rowerową Eurovelo 10 - na mapie zaznaczono jej dotychczasowy, przeznaczony do likwidacji przebieg, jak również ten planowany.
Na rewersie mapy znajduje się informator krajoznawczy z licznymi zdjęciami.

Rok wydania: 2021

Kaszubskie Wybrzeże Bałtyku

Mapa turystyczna Kaszub obejmuje obszar od Łeby po Hel, zaznaczone tu zostały szlaki turystyczne, ścieżki dydaktyczne oraz lokalizacje atrakcji turystycznych, fortyfikacji nadmorskich i latarni morskich.

Pomorskie. Zamki i pałace

Mapa województwa pomorskiego na której zaznaczono za pomocą ilustracji zamki, dwory i pałace w województwie pomorskim. Mapa zawiera aktualną sieć dróg. Łącznie uwzględniono 121 miejsc wartych odwiedzenia.

Województwo Pomorskie

Mapa całego województwa pomorskiego z aktualnym przebiegiem dróg. Opisano ich numerację i kilometraż, zaznaczono również stacje paliw. Miejsca ciekawe, warte odwiedzenia podkreślono kolorem żółtym. Mapa posiada opisaną siatkę geograficzną WGS 84 przez co można ją zastosować do urządzeń z GPSem. Na rewersie umieszczono indeks miejscowości (miasta, wsie, przysiółki, duże dzielnice) oraz mapki tematyczne z podziałem administracyjnym, kodami pocztowymi, ochroną przyrody i krainami goegraficznymi.