Komisja Seniorów. Koło SITG KWK Anna. Inauguracja 2014. Krzyżanowice-Silherovice-Syrynia. ksanna

Dodano 30 kwietnia 2014 przez aplikację Java

• Data: 30 kwietnia 2014
  • Lokalizacja: Polska, śląskie, Krzyżanowice
Starsi Panowie w Krzyżanowicach
Elektrownia wiatrowa w Haci (Hat' )
Aby uzyskać 1 MW mocy wirnik turbiny wiatrowej powinien mieć średnicę ok. 50 m i ten na zdjęciu tyle ma. Duża elektrownia konwencjonalna to zwykle ok. 1000 MW. Teoretycznie jej zastąpienie wymagałoby ok. 1000 wiatraków.
Seniorzy, kwitnący rzepak i wiatrak.
Wiatrak
W rzeczywistości elektrownia wiatrowa pracuje 1500-2000 godzin rocznie to jest trzykrotnie krócej niż elektrownie konwencjonalne. Tak więc zastąpienie elektrowni konwencjonalnej wymagałoby 3000 elektrowni wiatrowych.
Widok z RC na RP w tak cudownych okolicznościach przyrody.
W Czechach. "Szapatna cesta"
Kapliczka św. Mikołaja. To święty czczony w okolicach Raciborza.
Lotnisko w Haci.
Na horyzoncie Polska a bliżej czescy amatorzy modeli samolotów.
Dolni Dvur Silherovice.
Pałac w Szylerzowicach
Do 1939 r. własność rodziny Rothschildów.
Dworek Myśliwski w Szylerzowickim parku.
Meandry Odry
Jedyna taka ścieżka rowerowa w okolicy.
Gmina Krzyżanowice Meandry Odry.
W restauracji Sfera Smaku przy piwie bezalkoholowym.
"Poloneza czas zacząć" więc sekcja rowerowa Komisji Seniorów zaczęła sezon od wysokiego "C". Wprawdzie wycieczka według wskazań nieomylnego Józka B. to 33,6 km, jednak z dojazdem do Krzyżanowic było tego ~ 60 km. Spotkaliśmy się na rynku w Krzyżanowicach o godz.10.00 w sile 8 uczestników. Różne okoliczności wyeliminowały pozostałych zawodników jednak największego pecha miał nasz Prezes którego bolid uległ awarii w drodze na miejsce zbiórki. Po tradycyjnym powitaniu i przekazaniu słów Prezesa "jedziemy wszyscy razem ale każdy z osobna" ruszyliśmy na trasę. Po drodze towarzyszyły nam łany rzepaku"rapsu" którego kolor i zapach zawsze wprawiały naszego Prezesa w euforię. Pierwszy przystanek to wiatrak wytwarzający prąd w Haci (Czechy). Następnie obok kapliczki św. Mikołaja i lotniska modeli latających w Haci poprzez Rudyszwałd dojechać na upragniony "złoty napój" w Szilerzowicach. Po długim "popasie" ruszyliśmy w drogę powrotną. Zwiedziliśmy teren zamku i pola golfowe w Silherowicach. Ponieważ nie było wśród nas dojeżających "samochodowców" pojechaliśmy w stronę Chałupek aby poprzez Meandry Odry ,Olzę zakończyć pierwszą wyprawę rowerową (udaną bo dopisała pogoda i przyroda) w restauracji w Syrynii na Buglowcu.