Jogging przez Bażanciarnię

6.2 km
Łatwy
3.7/6
Siemianowice Śląskie niegdyś miasto węgla i stali dziś jest miastem sportu i rekreacji. Miasto słynie też z produkcji wozu bojowego "Rosomak" i Centrum Leczenia Oparzeń. Doskonałe warunku do uprawiania sportu zapewnia duże boisko do hokeja na trawie, duża hala sportowa, park wodny, korty tenisowe, stadion piłkarski, pole golfowe i strzelnica sportowa. Na tych obiektach odbywa się wiele imprez sportowych w tym także o charakterze międzynarodowym.
Jogging w Siemianowicach rozpoczynamy spod amfiteatru miejskiego położonego na skraju parku miejskiego w centrum miasta. Na początku biegniemy malowniczą alejką, mijamy Muzeum Miejskie i dalej wzdłuż Alei Spacerowej. Muzeum Miejskie mieści się w XVII- wiecznym spichlerzu będącym częścią zabudowań dworskich zamku Donnersmarcków. Następnie przecinamy Aleję Spacerową i biegniemy wzdłuż ul. Dworskiej po prawej mijając rozległe pole. Po krótkim odcinku wzdłuż ul. Zwycięstwa skręcamy w polna drogę i docieramy nad staw Rzęsa. Mijamy staw , biegniemy kilkadziesiąt metrów asfaltową aleją i skręcamy w prawo w polną drogę. Następnie skręcamy w las, w tzw. Bażanciarnię, z której wybiegamy ponownie na asfaltowa aleję i dalej długa prosta. Tuz przed przejazdem kolejowym skręcamy w prawo w drogę polną. Po drodze mijamy cmentarz wojenny żołnierzy niemieckich, cmentarz powstał w 1998 r. z inicjatywy Niemieckiego Związku Opieki nad Grobami Wojennymi. Jest to cmentarz zbiorczy gdzie spoczywają prochy żołnierzy niemieckich poległych w różnych regionach Polski. Za cmentarzem skręcamy w leśną ścieżkę wiodącą wzdłuż pola golfowego i docieramy do ośrodka Śląskiego Klubu Golfowego. Ostatni fragment trasy prowadzi pieszo-rowerową ścieżką o szutrowej nawierzchni. Bieg kończymy na skrzyżowaniu ul. Dworskiej i Alei Spacerowej.
Trasa jest łatwa, nawierzchnia zróżnicowana podobnie jak widoczne krajobrazy. Okolice pola golfowego i Bażanciarni nadają się dobrze tak do joggingu jak i narciarstwa biegowego oraz nordic walking.

Upper Silesian Metropolitan Area
The map in detailed scale presents part of Upper Silesia - historical and geographical region situated in southern Poland. The Upper Silesian metropolitan area lies within the Upper Silesian Coal Basin. It is characterized by a rich tradition of folklore, many industrial monuments, and some green areas. Cycling, walking and didactic trails are marked on the map, as well as other interesting information, e.g. historical borders of Polnad - from 1914 and 1939. The map range: Tarnowskie Góry to the north, Tychy to the south, Gliwice to the west and Jaworzno to the east.