Jesienna 20 km wycieczka z ULTRA WAY

• Data: 23 listopada 2019
  • Lokalizacja: Łężyce
Łężyce 23.1133
Jesienna Wycieczka Biegowa z ULTRA WAY w dniu 23.11.2019 roku to wydarzenie, na które zapraszamy miłośników biegów terenowych i Nordic Walking. 23 listopada spotykamy się w Łężycach w świetlicy wiejskiej na Al. Parku Krajobrazowego 22. Sympatycy Nordic Walking startują o 7:30, a biegacze o godzinie 8:00. Przygotowaliśmy dla Was dwie trasy. Dla początkujących i mniej zaawansowanych trasa 10 km. Wybiegamy ze świetlicy i kierujemy się w lewo w kierunku ul. Obwodowej. Tu prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności w przekraczaniu tej ruchliwej drogi i kierujemy się prosto w kierunku lasu. Po przebiegnięciu kilkuset metrów skręcamy lekko w lewo i kierujemy się w kierunku Rumi. Trasa prowadzi w większości szerokimi drogami gruntowymi. Nie jest trudna technicznie, ani wymagająca pod względem przewyższenia. Po około 3 kilometrach trasa zaczyna opadać, a po 4 km dobiegamy do jednostki wojskowej i skręcamy w lewo w kierunku Szmelty i następnie ponownie w kierunku ruchliwej drogi asfaltowej, którą należy przekroczyć. Dalej czeka nas kilka nie za dużych wzniesień i na końcu ponownie dobiegamy do Łężyc. Druga trasa o długości 20 km zaczyna się dokładnie tak samo jak krótsza. Na 9 km odbijamy ostro w prawo i biegniemy w dół do czarnego szlaku, którego trzymamy się przez 2 kilometry. Biegniemy starym traktem kamiennym i po minięciu skrzyżowaniu z drogą asfaltową wbiegamy w lewo w ścieżkę wspinającą się na pobliskie wzniesienie. Teraz już trasa się wypłaszcza i nie czekają nas większe wzniesienia ani podbiegi. Dwa razy przecinamy czerwony szlak aby w końcu dobiec do wsi Łężyce i skończyć ponownie w świetlicy gminnej.