Hirki [Kod trasy: 159881]

Centrum Ropek
Widok z Hirki na Banicę
Szlak czerwony
Bardzo atrakcyjna trasa nadająca się zarówno na piesze wycieczki, wybiegania i oczywiście wycieczki rowerowe. Ruszamy z Siwejki w stronę centrum Ropek do rozdroża. Na rozdrożu w prawo za szlakiem żółtym. Po drodze przez potok do wypłaszczenia zwózkowego drewna. Drogą leśną łagodnie w prawo do góry do przełęczy Czerteż. Następnie w dół do Izb. Na drodze asfaltowej w lewo. Gdy zaczną się zabudowania skręcamy przez mostek drewniany w prawo w stronę Banicy. Po kilkuset metrach z pięknym widokiem na Lackową ruszamy drogą w stronę Kirki. Szybko kończy się asfalt i dalej poruszamy się drogą szutrową. Gdy rozpocznie się zejście w stronę Banicy pojawi się ponownie asfalt. Najpierw do cerkwi w Banicy a potem w stronę Śnietnicy. Przy skrzyżowaniu ze znakiem na Izby skręcamy w prawo drogą asfaltową. Po około 1,5 km porzucamy asfalt i skręcamy przez rzekę drogą szutrową w lewo. Dochodzimy najpierw do cmentarza w Czertyżnem, a następnie drogą do góry na przełęcz Lipka, a następnie w dół do Ropek.