42 Wyprawa z Wikingiem w Nieznane - przez Bukową do Glinnej

Łatwy
439550 h 15 min
3.9/6
42 Wyprawa z Wikingiem w Nieznane - przez Bukową do Glinnej, już za nami. A czy warto było spędzić czas w uszczy Bukowej ? Na pewno tak :) . Zbiórka chętnych odbyła się na pętli Śmierdnica. Stawiło się 27 osób i wspólnie ruszyliśmy na szlak. Pierwszy etap wędrówki, odbywał się żółtym szlakiem pieszym "Buczynowych Wąwozów". Wyczailiśmy ruiny kościoła w Śmierdciny - nie omieszkaliśmy zrobić kilku fotek. Latem jest prawie niewidoczny, niknąc w zaroślach. Maszerując pośród bukowych wzniesień, dotarliśmy do Dobropola Gryfińskiego. Tutaj na uwagę zasługiwało kilka ciekawych budynków mieszkalnych oraz kościół. Został zbudowany w 1862/1863, poprzedni kościół został prawdopodobnie zniszczony przez pożar. Nawy zbudowano na rogach i krawędziach z przetworzonych kamieni granitowych. W obszarze pomiędzy użyto nieprzetworzonych głazów. Okna i górne piętra wieży zostały zbudowane z cegieł. Na wieży oraz zegarze, widać dziury po ostrzale, przypominające o toczących się potyczkach podczas II Wojny Światowej.

Z Dobropola ruszyliśmy szlakiem zielonym im. Bolesława Czwójdzińskiego. NIe omieszkaliśmy zejść na chwilę do cmentarza wojennego żołnierzy niemieckich i dawnej leśniczówki Gliniec. Sta brukiem doszliśmy di polany rekreacyjnej, gdzie rozpaliliśmy ognisko. Piecząc kiełbaski i serek, relaksowaliśmy się po marszu. Ale wszystkiego co dobre, zawsze jest koniec, zebraliśmy się na dalszą wędrówkę.

Ponownie zagłębiliśmy się w Puszczę Bukową. Minęliśmy Karasi Staw i doszliśmy do pieszego szlaku niebieskiego im. Stanisława Grońskiego (Szlak Górski). Za zonaczeniami tego szlaku, ruszyliśmy przez rezerwat przyrody "Kołowskie Parowy", ku mecie naszego rajdu na pętli w Śmierdnicy.

Na trasie:
- ruiny kościoła w Śmierdnicy
- kościół i zabudowa ryglowa/szachulcowa w Dibropolu Gryfińskim
- Karasi Staw
- piękne widoki w rezerwatach "Kołowskie Parowy", "BUczynowe Wąwozy"
- arboretum w Glinnej

Długość trasy 18km. Dziękuję wszystkim za wspólną wędrówkę i do zobaczenia na kolejnych. Informacje zawsze na www.WyprawyzWikingiem.pl oraz www.wedrujznami.pl

Wyprawa punktowana do naszej odznaki turystyczno krajoznawczej "Szlakami Pomorza Zachodniego". 18 punktów za trasę i 10 punktów za udział w Wyprawie. Trasa: Szczecin Śmierdnica - szlak żółty - Dobropole Gryfińskie - szlak zielony - Arboretum Glinna - szlak zielony - Karasi Staw - szlak niebieski - Leśniczówka Kołówko - szlak niebieski - Szczecin Śmierdnica. Szczegółowe informacje na temat odznaki - https://wedrujznami.pl/szlakami-pomorza-zachodniego .