Mapy turystyczne w aplikacji

Śledzenie, telemetria, crowdsourcing i inne trendy w dostawach kurierskich

Crowdsourcing, telematyka czy śledzenie za pomocą GPS – to rozwiązania, które coraz częściej spotykane są w branży kurierskiej. W jaki sposób wpływają na funkcjonowanie firm dostawczych zajmujących się przesyłkami kurierskimi? Branża kurierska w znacznym stopniu różni się od tego, czym była przed zaledwie dekadą. Zjawiska takie jak popularność crowdsourcingu, coraz częstsza implementacja telematyki czy dostępność ubezpieczeń typu Courier Insurance znacząco odmieniają sposób funkcjonowania tego segmentu rynku. Jak wyglądają te zmiany?

navigation-10482941280.jpg

Zmiany strukturalne

Przede wszystkim warto wspomnieć o zmianach w strukturze tej branży. Jeszcze nie tak dawno rynkiem dostawczo-kurierskim rządziło kilka największych firm. W dobie crowdfundingu jednak sytuacja wygląda inaczej, gdyż za jego pomocą nawet mała grupka entuzjastów może wypromować swój pomysł i zamienić go w funkcjonujące przedsiębiorstwo – pod warunkiem, że znajdą swoją niszę (źródło: https://www.talk-business.co.uk/2016/04/20/technology-changing-couriers-services-industry/). Tymczasem zarówno mniejsze, jak i większe firmy nie ustają w próbach przyciągnięcia klienteli za pomocą udogodnień takich jak możliwość sprawnego śledzenia przesyłki w czasie jej transportu.

Optymalizacja przejazdu

Sam transport przesyłek przez kurierów jest coraz częściej wspomagany przez technologie takie jak telematyka. Umożliwia ona gromadzenia informacji na temat kolejnych przejazdów kuriera i analizowanie ich pod kątem efektywności jazdy (źródło: https://www.talk-business.co.uk/2016/04/20/technology-changing-couriers-services-industry/). Dzięki temu kierowca wybierający się kolejny raz w tym samym kierunku może dostać propozycję nowej trasy, uwzględniającą średnie natężenie ruchu czy liczbę dostępnych miejsc parkingowych. Dla kurierów korzystny może być też trend polegający na powstawaniu coraz szerszej oferty polis ubezpieczeniowych skrojonych pod ten zawód (np. Courier Insurance oferowana przez działające w UK Insurance Factory.

Zarówno kurierzy jak i osoby oczekujące na dostawę towaru korzystają na obecnych trendach branżowych w rodzaju integracji telematyki. Większa ilość małych, wyspecjalizowanych firm oznacza z kolei większy wybór dla klientów.

 

Opublikowano 10 lutego 2018 przez traseo