Zawoja Markowa - Babia Góra SZLAK ŻÓŁTY

Z Babiej Gory
Widok z Babiej Góry
Sucha Kotlinka
Sucha Kotlinka jest miejscem , gdzie w zimie najczęściej schodzą lawiny.
Markowe Szczawiny
PKS ZAWOJA MARKOWA
szczyt
łańcuchy
drabinki
Drabinki i łańcuchy
Po zejściu ok. 400m napotykamy łańcuchy i drabinki.
Trasę naszą zaczęliśmy z przystanku PKS Markowa Zawoja . Po wykupieniu biletu do Babiogórskiego Parku w cenie 5 PLN poszliśmy w górę do schroniska PTTK Markowe Szczawiny szlakiem zielonym . Dotarliśmy tam w godzinę. W tym miejscu mamy do wyboru dwa szlaki czerwony i żółty . Wyruszyliśmy szlakiem czerwonym . Nie jest on zbyt trudny, lecz męczący . Przy końcu szlaku czekają na nas piękne widoki . Po dojściu do granicy mamy możliwość skoczenia sobie w prawo na Małą Babią Górę (dla wytrwałych). Idąc jednak szlakiem dochodzimy w końcu na szczyt Diablaka. Na szczycie możemy podziwiać wyryte w kamieniach napisy, wpisać się do książki pamiątkowej. Przechodząc ok. 200m możemy zdobyć również Gówniak. Na szczycie Babiej jest tabliczka z informacją o tym , że szlak żółty jest jednokierunkowy do podejścia, lecz po informacji turysty z Babiej o tym , że "da się zejść" zdecydowaliśmy o zejściu żółtym szlakiem. Po przejściu ok 400m na wys. ok. 1605mnpm napotykamy drabinki i łańcuchy . Wejście jest możliwe i trasa jest b. trudna , lecz zejście to ryzyko. Czasem nie wiadomo, czy iść przodem, czy tyłem. Każdy krok musi być rozważny. Nie polecam na wejście, a tym bardziej na zejście ludziom, którzy wybrali się tylko na wycieczkę . Na Diablak szlakiem czerwonym jest ok.6,8km idzie się do Markowych Szczawin 1h i dalej na Babią 1,5h. Szlakiem żółtym podejście, czy zejście do przystanku PKS z Babiej zajmuje 2h i jest to dł.5,76km

Mapa Beskid Makowski (Średni)
Beskid Makowski (Średni) - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Beskidu Makowskiego (zwanego także Średnim lub Myślenickim) swoim zasięgiem obejmuje także fragmenty Beskidów: Małego, Żywieckiego i Wyspowego. Najwyższym szczytem jest Mędralowa, pozostałe pasma osiągają wysokość do 700 – 800 m n.p.m. Beskid...

Mapa Zawoja, Babia Góra
Zawoja, Babia Góra - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia wschodnią część Beskidu Żywieckiego z Babiogórskim Parkiem Narodowym. Zasięg mapy wyznaczają: Stryszawa na północy, Magurka (1'114 m n.p.m.) na zachodzie, Kiczory na południu i Zubrzyca Górna na wschodzie.  Babia Góra (1'725 m...

Mapa Beskid Żywiecki
Beskid Żywiecki - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Beskidu Żywieckiego, z Babiogórskim Parkiem Narodowym i najwyższym szczytem - Babią Górą (1725 m n.p.m.). Na mapie znajduje się część Beskidu Śląskiego - sięgając na zachodzie po miejscowości Istebna i Jaworzynka, czyli miejsce styku granic...

pawemark
7 kwietnia 2023 pawemark napisał:
To, że się da zejść, to nie znaczy, że można. Po to jest jeden kierunek aby nikt nie przeszkadzał tym, co chcą bezpiecznie wejść na wąskich odcinkach i łańcuchach.