Zadni Granat

Żleb Kulczyńskeigo
Orla Perć
Od lewej: Kozi Wierch, Kozie Czuby, Kozia Przełęcz, Zamarła Turnia
Zadni Granat 2240 m n.p.m.
Orla Perć i Kościelec
Celem tej sobotniej wycieczki były Granaty, jednak warunki na grani były nieciekawe i pozostało zdobycie tylko Zadniego.

Startujemy w Kuźnicach skąd udajemy się na Halę Gąsienicową przez Boczań. Szybko osiągamy wysokość by wyjść z lasu, a naszym oczom ukazują się Tatry Wysoki. Za Przełęczą między Kopami coraz lepsze widoki, ukazuje się między innymi Orla Perć. Po dotarciu do schroniska i chwili na jedzenie udajemy się nad Czarny Staw Gąsienicowy, gdzie wysokie góry mamy na wyciągnięcie ręki.

Stamtąd udajemy się niebieskim szlakiem do Zmarzłego Stawu,gdzie wchodzimy na szlak żółty. Tam zaczynają się trudności. To śnieg to lód to śliska skała, ale ze wzmożoną czujnością docieramy na kolejne skrzyżowanie szlaków, a naszym oczom ukazuje się Kozia Dolinka.

Tam wchodzimy na zielony szlak, który doprowadzi nas na szczyt. Po drodze jeszcze skrzyżowanie z czarnym szlakiem, który prowadzi na Żleb Kulczyńskiego. Na Zadni Granat szlak jest łatwy, jednak warunki w tym dniu były zmienne. Po godzinie od Zmarzłego Stawu docieramy na szczyt. Orla Perć świetnie widoczna, jednak Świnica czy Tatry Wysokie za granią Orlej niewidoczne z powodu zachmurzenia. Kilka zdjęć i ruszyliśmy w stronę Skrajnego, jednak po kilkunastu metrach zdecydowaliśmy się na powrót ze względu na niepewne warunki. Posiedzieliśmy jeszcze chwilę na szczycie, a potem nie pozostało nic innego jak zejście do samochodu.

Mapa Tatry Polskie
Tatry Polskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa rzedstawia najbardziej znane i najczęściej odwiedzane góry w Polsce - Tatry. Zasięg mapy wyznaczają: Rysy (2499 m n.p.m.) na południu, Jurgów na wschodzie, Wołowiec (2064 m n.p.m.) na zachodzie i Bukowina Tatrzańska na północy. Obszar mapy...

Mapa Podhale
Podhale - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Podhale to kraina bardzo atrakcyjna i szybko rozwijająca się dla turystyki. Mapa "Podhale" zawiera szlaki piesze, rowerowe i konne, informacje praktyczne znajdą tu także miłośnicy nart. Rok wydania 2022

Mapa Tatrzański Park Narodowy
Tatrzański Park Narodowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia najbardziej znane i najczęściej odwiedzane góry w Polsce - Tatry. Zasięg mapy wyznaczają: Rysy (2'499 m n.p.m.) na południu, Jurgów na wschodzie, Wołowiec (2'064 m n.p.m.) na zachodzie i Bukowina Tatrzańska na północy. Na mapie...