Taśmociąg

1520980
Kuznia w Siodelku - Trasa rowerowa Tasmociag 3
Taśmociąg
Taśmociąg - W podróż wyruszamy z Rynku. Kierujemy się w stronę Placu Wolności. Na rondzie w prawo w stronę Mostu Groszowego. Przed nim skręcamy w lewo i wzdłuż Młynówki jedziemy na wyspę Bolko. Po drodze mijamy most kolejowy i tamę. Docieramy do Mostu Ireny Sendlerowej, z którego zjeżdżamy po łuku w prawo. Wyjeżdżamy obok Parku 800-lecia. Dojeżdżamy do podnóża wału i skręcamy w lewo. Wjeżdżamy na most, z którego skręcamy w lewo na wał. Teraz najbliższe km pokonujemy wałem. Po drodze mijamy kamień upamiętniający Powódź z 1997 roku. Przed nami Taśmociąg - cel wycieczki. Trasa po drugiej stronie początkowo prowadzi wałem i drogami polnymi. Docieramy do Kątów Opolskich. Z ulicy Odrzańskiej skręcamy w lewo w ulicę Szkolną na końcu skręcamy w prawo w Kościelną. Dojeżdżamy do głównej drogi gdzie skręcamy w lewo. Ścieżką docieramy do Przywor. Ten kawałek teraz musimy pokonać drogą asfaltową ponieważ brak ścieżki. Wjeżdżamy na opolski Metalchem. Z ulicy Oświęcimskiej skręcamy w lewo w Księdza Franciszka Rudzkiego, docieramy do Franciszka Józefa Buhla, gdzie obok poczty skręcamy w lewo. Ulicą Jana Augustyna wjeżdżamy na polną drogę. Po lewej mamy Odrę a po prawej mijamy pola i później wysypisko. Drogą asfaltową wjeżdżamy pod górę i na szczycie wzniesienia skręcamy w lewo w stronę kąpieliska Bolko. Z szutrowej drogi skręcamy w lewo na drogę wyłożoną kostką chodnikową. Wjeżdżamy pod górę. Po prawej mamy panoramę całego kąpieliska. Serpentynami zjeżdżamy w dół. Ścieżka prowadzi wzdłuż Odry. Docieramy do miejsca, w którym dzisiaj już byliśmy. Cały czas przed siebie. Jesteśmy koło mostu Groszowego, gdzie skręcamy w prawo do ronda. W lewo, kawałek ulicą Krakowską i jesteśmy na starcie wycieczki. Trasa w większości po drogach trawiastych więc trzeba wybrać odpowiedni moment na wycieczkę aby nie musieć się przedzierać jak w dżungli.

Mapa Kraina Dinozaurów
Kraina Dinozaurów - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Kraina Dinozaurów to obszar ograniczony miejscowościami: Krupski Młyn, Dobrodzień, Zagwiździe, Opole. W centrum mapy znajduje się Jezioro Turawskie z zaznaczonymi wieloma ośrodkami. Obok Jeziora jest miejscowość Krasiejów, gdzie odkryto...

Mapa Opole
Opole - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Plan miasta Opola w nowych granicach administracyjnych. Na planie umieszczono całą infrastrukturę miejską (urzędy, szkoły, teatry, kina) i turystyczną (szlaki, zabytki). Rok wydania: 2020