Szlakiem inwestycji komunikacyjnych na północy Krakowa

Dodano 30 stycznia 2024 przez aplikację Android
Szlakiem inwestycji komunikacyjnych na północy Krakowa
  • Opis
  • Mapa
  • Punkty

Kod trasy

335929
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce

Informacje

  • Rodzaj aktywności: Rower turystyczny
  • Stopień trudności: Łatwy
  • Gwiazdki:  3.8
  • Dystans: 17,9 km
  • Czas trwania: 1 h 21 min
  • Średnia prędkość: 13,1 km/h
  • Przewyższenie: 95,43 m
  • Suma podejść: 869,55 m
  • Suma zejść: 869,55 m
  • Data: 30 stycznia 2024
1757783
wiadukt kolejowy nad Al. 29 Listopada
1757784
Dworzec przesiadkowy w Górce Narodowej
Dworzec przesiadkowy w Górce Narodowej umożliwia zmianę środka transportu i składa się z pętli tramwajowej, terminala autobusowego oraz parkingu dla 460 samochodów
1757785
Trzecia Góra
Widok na Al. 29 Listopada w kierunku Krakowa
1757786
Górka Narodowa
tory Krakowskiego Szybkiego tramwaju biegnące dnem wykopanego wąwozu
1757787
Północna Obwodnica Krakowa
widok z ul. Dożynkowej na obwodnicę w kierunku zachodnim
1757788
Północna Obwodnica Krakowa
widok z ul. Dożynkowej na obwodnicę w kierunku wschodnim
1757789
Północna Obwodnica Krakowa
wylot tunelu pod Zielonkami od strony wschodniej
1757790
Północna Obwodnica Krakowa
Wylot tunelu pod Zielonkami od strony zachodniej
1758076
Parametry trasy
Sezon na wycieczki rowerowe, przynajmniej w moim przypadku, jest martwy, bardzo dużo się natomiast dzieje w mojej okolicy na północy Krakowa. Na przełomie roku 2023 i 2024 zakończone zostały trzy bardzo ważne inwestycje, które zrewolucjonizowały komunikację w tej części Krakowa a mianowicie wylotówka na Warszawę czyli Al. 29 Listopada, Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową oraz Trasa Wolbromska. Ponieważ inwestycje te związane były także z rozwojem infrastruktury rowerowej, korzystając z ładnej pogody postanowiłem na własne oczy zapoznać się z zakończonymi inwestycjami. Na pierwszy ogień poszła Al. 29 Listopada. Nowa dwupasmówka oficjalnie została oddana do użytku jednakże praktycznie na całej długości trwają jeszcze prace, tak na jezdni jak i na znajdujących się po jej obu stronach chodnikach i ścieżkach rowerowych. Prace te nie przeszkadzały jednak w poruszaniu się ścieżkami rowerowymi za wyjątkiem odcinka między ul. Witkowicką a Belwederczyków w stronę Krakowa, gdzie musiałem zawrócić i odcinek ten pokonać jezdnią. Niewątpliwie jednak ścieżki rowerowe na pewno usprawnią jazdę rowerami wzdłuż Al. 29-Listopada i uczynią ja bezpieczniejszą. Po opuszczeniu Al. 29 Listopada na wysokości nowego dworca przesiadkowego w Górce Narodowej, skierowałem się w stronę ul. Bociana poruszając się wzdłuż torowiska Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Na odcinku tym przewidziano wyodrębnione trasy dla rowerów, brak takiej drogi występuje jednak pomiędzy ul. Banacha a Kuźnicy Kołłątajowskiej, gdzie niestety trzeba korzystać z chodnika. Pozostaje mieć nadzieję, że sytuacja ta ulegnie poprawie i powstanie ścieżka umożliwiająca legalne poruszanie się rowerem. Po opuszczeniu trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pozostała mi do zobaczenia trasa Wolbromska. Aby się do niej dostać skierowałem się do Witkowic skąd wzdłuż budowy kolejnej bardzo ważnej inwestycji na północy Krakowa, czyli północnej obwodnicy udałem się do Zielonek. Po przejechaniu centrum Zielonek , na wysokości budowanego właśnie węzła drogowego na wspomnianej obwodnicy, wjechałem na Trasę Wolbromską. Węzeł ten jest jeszcze w budowie i organizacja ruchu jest tam tymczasowa, prawdopodobnie z tego też powodu jest problem z wjechaniem na równoległą do Trasy Wolbromskiej drogę umożliwiającą bezpieczną jazdę rowerem z dala od ruchu samochodów. Udało mi się jednak na nią wjechać i drogą tą a następnie ścieżką rowerową dojechałem do ul. Pachońskiego, gdzie praktycznie zakończyłem objazd zakończonych inwestycji. Niewątpliwie te trzy zakończone inwestycje usprawniły bardzo poruszanie się po północy Krakowa wszystkimi środkami transportu. Widać jednak, że jest jeszcze sporo rzeczy do zrobienia aby inwestycje te faktycznie zostały zakończone w 100 procentach.

Na tej trasie przyda Ci się mapa dostępna w naszej aplikacji

Mapa Okolice Krakowa
Okolice Krakowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Krakowa i okolic przedstawia najważniejsze tereny rekreacyjne tego rejonu, m.in. Puszczę Niepołomicką, Dolinki Podkrakowskie i Ojcowski Park Narodowy. Obszar mapy "Okolice Krakowa" zamknięty jest przez Bochnię na wschodzie, Wadowice na...

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska
Jura Krakowsko-Częstochowska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Jura Krakowsko-Częstochowska to wyjątkowy i niepowtarzalny region w naszym kraju. Może poszczycić się ogromną liczbą różnorodnych skał i ostańców, oplecionych siecią dróg wspinaczkowych. Jej podziemny świat tworzą tysiące jaskiń oraz grot....

Mapa Czechy i Słowacja – mapa samochodowa
Czechy i Słowacja – mapa samochodowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa samochodowa Słowacji i Czech zawiera: aktualną sieć autostrad, dróg ekspresowych i głównych, z podziałem na dwupasmowe i jednopasmowe; drogi w budowie, numerację dróg oraz kilometraż. Na mapie zaznaczono: przejścia graniczne, Autostradowe...

brak wystarczającej ilości ocen

Skomentuj

Zaloguj się, aby komentować i oceniać trasy
Moja mapa 0

Dbamy o Twoją prywatność

W celu zapewnienia naszym użytkownikom usług na możliwie najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika nasze aplikacje korzystają z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych.

Kliknięcie w przycisk "Akceptuję", oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie z powyższym opisem. Dokładne zasady zostały opisane w naszej Polityce Prywatności.

Beta