Szlakiem drewnianych kościołów wokół Puszczy Zielonki.

Dodano 20 marca 2011 przez rysowanie

Arboretum
leśnym szlakiem
leśni znajomi
Spotykaliśmy na trasie różnorakie stwory ;) od zajecy, poprzez sarny, aż do...padalców;))
Dziewicza Góra
wieża widokowa
pałac
kościółek
W tym miejscu trochę opadliśmy z sił, dlatego posililiśmy się mała pizzą i napojem;)
polskie widoki
Miłe zakończenie pełnego wrażeń dnia:)
Dojeżdżamy samochodem do Wągrowca. Tam przesiadamy się na rowerki i w drogę...
Pierwszy przystanek to grobowiec - piramida - ciekawostka w Polsce i zarazem bardzo miły pan opowiadający historię miejsca - zupełnie gratis:)
Następnie ruszamy do Podlesia Kościelnego, gdzie znajduje się przepiękny drewniany kościółek z XIV wieku oraz pałac.
Z Podlesia ruszamy do Popowa Kościelnego, gdzie podziwiać możemy kolejny wspaniały drewniany kościółek.
Następny przystanek robimy w Jabłkowie - gdzie bardzo miła pani specjalnie dla nas otworzyła kościółek, abyśmy w spokoju i ciszy mogli poczuć atmosferę miejsca...
I kolejny etap - Kiszkowo, gdzie zatrzymujemy się nie tylko w drewnianym kościele, ale i podziwiamy ciekawy ryneczek.
Z Kiszkowa ruszamy do Dąbrówki Kościelnej, gdzie chłodzimy się w Sanktuarium, podziwiając barokowe wnętrza.
W Dąbrówce kończymy wygodną trasę szosową i ruszamy leśnym szlakiem do Zielonki, gdzie podziwiamy arboretum poznańskiej Akademii Rolniczej. W urozmaiconym terenie urządzono park krajobrazowy i kolekcję drzew. Założono m.in. ogród skalny, zagospodarowano otoczenie stawów w dolinie Trojanki. Ma się tu znaleźć 1,5-2 tys. gatunków i odmian drzew i krzewów zarówno rodzimych, jak i egzotycznych. Na terenie dostępnym dla zwiedzających rośliny opatrzono tabliczkami informacyjnymi. Urządzono także pole piknikowe z miejscem na rozpalenie ogniska. Wstęp jest bezpłatny:)
Wypoczęci wyruszamy dalej!
Zielonym, a później czerwonym szlakiem, podziwiając przepiękne tereny Puszczy,docieramy do Dziewiczej Góry, gdzie - pomimo bólu nóg - nie odpuszczamy wejścia na wieżę widokową.
Przez Czerwonak do Owińska, gdzie zatrzymujemy się w klasztorze ( załapaliśmy się na ślub;)) i zabytkowy park z pałacem. W końcu docieramy do Murowanej Gośliny, gdzie zwiedzamy kościół z barokowym prezbiterium.
Tak nasyceni wrażeniami wracamy - już rekreacyjnie - z powrotem do naszego autka w Wągrowcu:)zatrzymując się po drodze na mały posiłek regeneracyjny w Skokach.

Mapa Szlak Piastowski
Szlak Piastowski - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Szlaku Piastowskiego, który przebiega przez województwa: wielkopolskie i kujawsko-pomorskie. Mapa została zaktualizowana w terenie, zostały na niej uwzględnione wszelkie niezbędne informacje turystyczno-krajoznawcze oraz informacje...

Mapa Okolice Poznania. Część Południowa
Okolice Poznania. Część Południowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Poznania to aktualizowane w terenie wydanie południowych okolic Poznania z zaznaczonymi szlakami pieszymi i rowerowymi. Obejmuje zasięgiem Stęszew, Środę Wielkopolską, Kostrzyn.

Mapa Okolice Poznania. Część północna
Okolice Poznania. Część północna - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Poznania to aktualizowane w terenie wydanie północnych okolic Poznania z zaznaczonymi szlakami pieszymi i rowerowymi. Obszar mapy obejmuje teren Parku Krajobrazowego Puszczy Zielonki oraz Park Krajobrazowy Promno.

Wasza ocena: 4.6 (22 głosów)

Frozner
14 lipca 2019 Frozner napisał:
Trasa wymaga poprawek, ponieważ, nie można na kilku odcinkach kontynuować jazdy, trasa biegnie przez las przy braku drogi,ścieżki lub przez ulice, których nie ma, nowe osiedla itp. Najlepiej nie korzystać ze śladu w dużym zbliżeniu. A tak generalnie oceniam na plus :)