Pętla Katowice - Jaworzno

• Data: 6 sierpnia 2011
  • Lokalizacja: Polska, śląskie, Katowice
Zalew Sosina
Nad zalewem można wypocząć, popływać na kajakach (10zł/h) czy rowerku wodnym. Raj dla wędkarzy. Najlepiej jest tu przyjechać w zwykły dzień (mało ludzi, spokój, cisza). Po środku wyspa na którą nie można wchodzić.
Zdjęcie0176
Lekki podjazd szlakiem czerwonym. Trochę zarośnięty ale dobrze oznakowany. W tym miejscu pobocza porośnięte są ostrężynami więc jak ktoś lubi można najeść się do syta
(ja tak zrobiłem ;-))
Zdjęcie0179
Jaworzno posiada dobrze opisane i wyznaczone szlaki. Co kilkanaście kilometrów są punkty gdzie można odpocząć i coś zjeść.
Zdjęcie0185
A to zakole rzeki Przemszy. Rzeka bardzo brudna...prawie ściek :-(
Zdjęcie0116
Rzeka Bolina. Szkoda, że po 4km od jej źródeł, rzeka to jedno wielkie szambo. Obok rzeki mała stadnina koni i ośrodek hipoterapii.
Zdjęcie0144
Elektrownia Jaworzno III. Podobno produkują prąd ;)
Zdjęcie0160
Zamknięty przejazd pod A4
Zdjęcie0162
Przejście pod A4
Zdjęcie0154
Widok na elektrownię Jaworzno III. Szlak czarny przebiega m.in wałami Przemszy.
Trasa rozpoczyna się od katowickiego Spodka i miała kończyć się w tym samym miejscu. Niestety po 5 godzinach jazdy mój GPS padł.
Całość trasy wynosi 99.5km natomiast zapisany ślad ma 68.76km.
Startując od Spodka jedziemy ścieżką rowerową w kierunku Dolny 3-Stawów. Mijamy stację Orlen a następnie za ok. 300 metrów skręcamy w lewo pod most. Jadąc dalej ścieżką rowerową wjeżdżamy w las i dojeżdżamy do ulicy Szopienickiej. Jedziemy prosto. Po lewej widzimy nieczynny już szyb Wilson. Obecnie w budynkach organizowane są koncerty i inne wydarzenia kulturalne. Jeździmy prosto ulicą Oswobodzenia. Następnie skręcamy w Leśnego Potoku. Dalej wjeżdżamy w osiedle domków jednorodzinnych na Bolinie. Mostem mijamy rzekę Bolina i wjeżdżamy w las. Przechodzimy przez ulicę Mysłowicką oraz tory, i jadąc dalej lasem dojeżdżamy do Mysłowice-Wesoła. Ze wzniesienia widać już elektrownię Jaworzno III.
Dalej poruszamy się ulicą Sienkiewicza oraz Laryską i kierujemy się w kierunku elektrowni. Przechodzimy przejściem pod S1 i nad A4 dojeżdżając do styku 3 szlaków : niebieski, żółty i czarny. Poruszamy się odtąd szlakiem czarnym w kierunku Byczyny. Na trasie dojechałem do pierwszej niespodzianki : remont mostu na A4 pod którą przebiega szlak (zdjęcie0160). Należy jechać w lewo wzdłuż autostrady i przejść „dziwnym” przejściem pod autostradą (zdjęcie0162). Za przejściem kierujemy się szlakiem czarnym w lewo. Prosto przez las dojeżdżamy do kolejnego mostu (drugiej niespodzianki), który jest zamknięty z powodu remontu. Zbaczamy ze szlaku czarnego. Przedzieramy się przez las (ścieżka trochę zarośnięta ale da się jechać). Docieramy do ulicy Krakowskiej i nią przez most nad A4 (około 1km za autostradą trochę się pogubiłem stąd te dziwne ślady). Jadąc dalej dojeżdżamy do szlaku czerwonego (sklecamy w prawo). Podążając cały czas szlakiem czerwonym spotkamy nasz zgubiony szlak czarny w kierunku zalewu Sosina. Od tej pory można podążać szlakiem czerwonym lub czarnym. Ja wyrabiałem czerwony ponieważ biegnie bliżej jeziora. Opuszczając Sosinę kierujemy się na Szczakową. Przez około 40 minut trzeba jechać asfaltem. Potem przed Białą Przemszą skręcamy w lewo do lasu. Cały czas przez las podążamy szlakiem czarnym. Powinniśmy dojechać do punktu styku w/w 3 szlaków (niestety padł mi GPS). Dalej można pojechać szlakiem żółtym w kierunku Trójkąta 3-Cesarzy.

Mapa Rowerowy Szlak Orlich Gniazd
Rowerowy Szlak Orlich Gniazd - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Szlak Orlich Gniazd to „rowerowy klasyk”. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych szlaków rowerowych w kraju, cieszącym się ugruntowaną renomą i dużą popularnością zarówno wśród rowerzystów o sportowym zacięciu, jak i miłośników turystyki...

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska
Jura Krakowsko-Częstochowska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Jura Krakowsko-Częstochowska to wyjątkowy i niepowtarzalny region w naszym kraju. Może poszczycić się ogromną liczbą różnorodnych skał i ostańców, oplecionych siecią dróg wspinaczkowych. Jej podziemny świat tworzą tysiące jaskiń oraz grot....