Nowa aplikacja Traseo

• Suma podejść: -1 399 m
  • Data: 29 sierpnia 2012
  • Lokalizacja: Polska, podlaskie, Polska, podlaskie, Goniądz

Pobierz trasę na swój telefon
Wpisz powyższy kod w wyszukiwarce aplikacji Traseo.
No to jedziemy
Wjeżdżamy w tereny leśne, nie spodziewaliśmy się tu żadnych barów, wiec cały prowiant wieziemy za sobą, no miejmy nadzieje że chociaż wieczorem napotkamy jakiś mały sklep spożywczy.
Droga
Tym razem pogoda dopisała nam bezwarunkowo, bo raczej nie znaleźlibyśmy tutaj dogodnego miejsca na ukrycie się przed deszczem :P
Tak jak pisałem droga aż po horyzont, brak zakrętów czy nawet jakiejkolwiek małej górki.
Grobla
Początek grobli, szlak ma długość ok 3km, pod koniec znajduje się ambona na której można przysiądź i poobserwować przyrodę :)
Pola
Dosyć dobre miejsce obserwacyjne lekko podmokłe tereny dookoła las, nad ranem pewnie nie jedno zwierze się tędy przemieszcza.
2012/7/29 14:45
Ambona
I kolejna ambona, w tym miejscu co roku odbywają się zawody w sianokosach, kilkunastu śmiałków bierze udział w paru konkurencjach na podmokłych terenach Biebrzy.
Biebrzat
I to był nasz ostatni kontakt z Biebrzańskim Parkiem Narodowym, cały park przejechany w dwa dni, ale raczej nie ma się czym chwalić. ale jet postanowienie, żeby wrócić i zwiedzić jeszcze raz tą okolice, kto wie może następnym razem na kajakach? :)
Narew
Nasz pierwszy kontakt z Narwią, jeszcze chwila i wjedziemy do kolejnego parku narodowego, zobaczymy jakie przygody on nam przyniesie
Pole namiotowe - Goniądz
Znajduje się tu cały gminny ośrodek, pole namiotowe 15zł osoba, wynajęcie domku 25zł osoba, ale w cenie jest wszystko kuchnia turystyczna, woda, prysznice prąd, dostęp do boisk, istnieje także możliwość wypożyczenia kajaków. Pole znajduje się tuż przy rzecze z wyznaczonym kąpieliskiem. Istnieje możliwość także zorganizowaniu spływu kajakowego, jednak gdy spojrzeliśmy na cenę (80zł) za osobę - spływ 3 godzinny to jednak zrezygnowaliśmy.
Szlak wokół IV fortu
W tym momencie zaczyna się szlak wokół fortu, przed wejściem na niego warto zerknąć na tablice przy wejściu, żeby zapamiętać gdzie co się znajduje, ponieważ na samym szlaku brak jakichkolwiek tabliczek informacyjnych.
Pozostałści fortu
Nie warto za bardzo chodzić po okolicznych lasach ze względu na gruzowiska po forcie, ale także na dosyć sporą ilość studni pułapek, z których po wpadnięciu wcale nie tak łatwo się wydostać.
Pozostałości
Pozostałości po forcie rozrzucone są po całym lesie, w sumie fort składający się z 4 części roniący strefy granicznej.
Dorga
Droga wokół fortu jest dosyć przyjemna na pieszo jak i na rowerze, mało piachu, trochę przewalonych drzew
W poszukiwaniu sklepu
Ze względu na to, ze Brzeziny i Laskowiec to większe miejscowości od skrętowej Góry, postanowiliśmy zjechać na chwilę w poszukiwaniu sklepu, leszcz jak się okazało w Laskowcu sklepu nigdy nie było, a w Brzezinach jest wstanie likwidacji i także jest zamknięty. Na szczęście jak się okazało tuż za mostem po lewej stronie w Strękowej Górze znajduje się mały sklep spożywczy w pełni zaopatrzony.
Ośrodek edukacyjny "Brama na Bagna"
Ośrodek edukacyjny
Na terenie ośrodka znajduje się stara szkoła, do której przyjeżdżają czasem kolonie, do około można sobie za darmo rozbić namioty, gdyż wszystkie tereny są gminne, jednak zanim udało nam się rozbić to szukaliśmy właścicieli z 30minut, bo oczywiście cały budynek po 15:00 był już zamknięty, a telefonów nikt nie odbierał. Na terenie ośrodka jest dostęp do wody, można rozpalić ognisko i ewentualnie podłączyć się do prądu, znajduje się tu jeden z punktów IT z którego korzystaliśmy po drodze :)
Ten dzień był dla nas bardzo męczący, główną przyczyną tego stanu, była droga (Droga Carska) po wyjechaniu z Goniądza i minięciu trasy krajowej 65 zaczęła się nasza najgorsza trasa. Cały czas asfalt zero górek i dołków, prawie brak zakrętów i jak tu jechać jak po horyzont widać prosty asfalt i dookoła drzewa, no ale jakoś trzeba minąć ten odcinek. Próbowaliśmy go jednak nieco urozmaić. Zwiedziliśmy sobie dodatkowo dwa szlaki przyrodnicze oznaczone na zielono: "Wokół IV fortu" oraz "Grobla Honczarowska", poza tymi odcinkami prawie cały czas trzymaliśmy się PSB (Podlaski Szlak Bociani).
Więcej informacji znajdziecie w waypointach.

daszek53
11 czerwca 2013 daszek53 napisał:
Ja przejechałem alternatywną drogą Wizna - Goniądz. Również ciekawa i gorąco polecam.
r_krzysztof
9 maja 2013 r_krzysztof napisał:
w tym roku i ja planuje przejach Carskim Traktem ...wiem, ze trzeba wziasc duzy zapas detek...