Odcinek 0 Nidzica-Szczytno Rajd Mazury Podlasie

Dodano 15 października 2012 przez aplikację Android

Początek
Wszyscy szczęśliwi, niezmęczeni i pełni sił, ale to dopiero początek :)
Wieża Kościelna we wsi Małga
Jest to pozostałość po całkowicie zniszczonej wsi Małga. Jak widać na oddaleniu mapy pojechaliśmy trochę dookoła, było to przede wszystkim spowodowane to tym, że główna droga tam prowadziła, a droga którą niechcący ominęliśmy była nieco zarośnięta.
Rzeka Omulew
Rzeka Omulew dosyć ładna czysta rzeczka na oko o głębokości do ok 2m. Przez rzekę w tym miejscu jest drewniana kładka, a tuż za kładką niewielkie błotko jak widać na zdjęciu, jest ono na długości może 300m, ale jednak przez ten odcinek lepiej przeprowadzić rower bo niektóre miejsca są nieco głębsze :P
Gospodarstwo na drodze
W tym miejscu można uznać, że droga nagle się urywa, dojeżdża się do dwóch drewnianych pali gdzie przejście między nimi jest zagrodzone sznurem, jednak trzeba je ominąć zawołać gospodarza, żeby przytrzymał psy i można spokojnie iść dalej.
Piduń
Nareszcie jakaś cywilizacja, chyba pierwszy sklep jaki napotkaliśmy na dzisiejszej drodze, jest to miejsce warte zatrzymania, bo dalsza droga to ponownie lasy, a następny przystanek to już Szczytno.
Wały- nieoznakowany skręt
Według większości map skręt znajduje się w środku miejscowości, jednak nic bardziej błędnego, jest on pod sam koniec tuż przed wyjazdem z niej.
Szczytno
Nareszcie Szczytno był to ciężki dzień, ale warto było :D, do pociągu już nie daleko, ale warto jednak zahaczyć jeszcze o jakiś sklep, bo na miejscu może być już wszystko zamknięte.
PKP Szczytno
Stacja dosyć zdewastowano, wszystkie kasy pozamykane, na szczęście bilet można kupić także w pociągu. Jechaliśmy stąd kolejka w stylu SKM (typu elf) do Rucianego. Gdy weszliśmy w 5 rowerów do wagonów konduktor zapytała się nas czy nie słyszeliśmy o tym, ze w pociągu mogą być ograniczenia w przewozie rowerów (pociąg posiadał miejsce na duże bagaże, ale oczywiście były zajęte przez ludzi którzy musieli się rozsiąść) My na to że słyszeliśmy ale jak widać nie ma innego miejsca i transportu którym moglibyśmy dostać się do celu z rowerami więc stanęliśmy w drzwiach i kupiliśmy bilety na dalszą podróż.
Skelp
Jeżeli się ktoś nie śpieszy na pociąg to warto wiedzieć, że w tym miejscu znajduje się Carrefour i można kupić sobie co nieco na podróż, obok znajduje się też całkiem niezła budka z kurczakiem z rożna i zapiekankami.
PKP
PKP w Nidzicy znajduje się na obrzeżach miasta, jeżeli ktoś ma zamiar stamtąd w kierunku Mazur należy udać się do centrum skąd najłatwiej rozpocząć swoją podróż.
Kładka
Kładka na rzece Omulew
Był to pierwszy dzień naszej podróży po Mazurach, jednak odcinka tego nie wliczamy do głównej trasy, tylko traktujemy jako fragment dojazdowy, z powodu niechęci do dużej ilości przesiadek stwierdziliśmy, że w ten sposób będzie łatwiej i szybciej dostać się do wyznaczonego celu (Ruciane-Nida) niż tłuc się pociągiem przez Olsztyn lub Ełk. i tak o to już pierwszego dnia zrobiliśmy ponad 60km.
Przez całą trasę korzystaliśmy z mapy wyd. demart "Warmińsko-Mazurskie" co prawda mapa dosyć mało szczegółowa (1:250 000), ale powoli przez cały dzień dało radę jakoś dojechać na miejsce :)

Odcinek ten prowadzi tak 50/50 po trasach leśnych i po asfalcie.

Mapa Warmia i Mazury – mapa atrakcji turystycznych
Warmia i Mazury – mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa samochodowo-krajoznawcza, przedstawia obszar województwa warmińsko-mazurskiego. Zasięg mapy wyznaczają: granica polsko-rosyjska na północy, Elbląg na zachodzie, Ostrołęka na południu i Grajewo na wschodzie. Warmia i Mazury to region o...

Mapa Nadleśnictwo Wielbark
Nadleśnictwo Wielbark - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wielbark to niewielka miejscowość położona na południe od Szczytna. Bogactwo tutejszych lasów ukazuje już sama okładka tej mapy. Poza darami runa leśnego tereny te oferują jeszcze wiele innych ciekawych miejsc godnych odwiedzenia i zgłębienia...

Mapa Pojezierze Olsztyńskie. Część południowa
Pojezierze Olsztyńskie. Część południowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Olsztyna i okolic przedstawia południową część Pojezierza Olszyńskiego, fragment Pojezierza Iławskiego i Mrągowskiego oraz Garb Lubawski na południowym zachodzie. Zasięg mapy wyznaczają: Olsztyn na północy, Szczytno na wschodzie, Olsztynek na...