Od Tenczyna do Pieskowej Skały

Maczuga Herkulesa
Wapienne skały
Zamek w Ojcowie
Od Tenczyna do Pieskowej Skały - mała wycieczka rozrosła się do dużych rozmiarów :) W planach był jedynie zamek w Tenczynie, ale pogoda sprzyjała, czasu było dużo, więc czemu nie zobaczyć czegoś jeszcze. Padło na najbardziej znany obiekt czyli zamek w Pieskowej Skale. Odległość wcale nie taka duża, więc ruszamy. Na początek Tenczyn. Do zamku można dojść bodajże dwoma (najbardziej znanymi drogami) - my wybraliśmy tę dłuższą, która wiedzie pod górkę przez las. Druga okazała się być znacznie prostszą. Następnym razem bedziemy wiedziec ;) Idziemy wiec pod górkę, docieramy w końcu do zamku. Zamknięty :( okazalo sie, że na zamek wejśc nie można, ale na szczęscie nikt nie pilnował i znaleźliśmy jakieś tajemne przejsćie. Chyba wiele osob tędy przechodziło, bo widać był, że przejście to jest często używane ;) zamek dosyć mały, ale bardzo urokliwy. Widać że coś tu sie dzieje, naprawy, remonty, podesty, schody. Ktoś zaczyna dbać, zobaczymy, jak mu to wyjdzie. Pozwiedzaliśmy, pozagladaliśmy do zakamrków, jedziemy dalej. Kierunek Pieskowa Skała.

Nawigacja nas troszke dziwnie prowadzila, czasami drogi były bardzo kiepskie, ale w koncu dotarliśmy. Po drodze jednak jeszcze Dolina Kobylańska - będąc tak blisko aż żal nie zajrzeć. Tutaj zrobiliśmy sobie mały popas i dłuższą przerwę. Było dopiero koło poludnia, wiec czasu naprawdę mieliśmy sporo. Nie wchodziliśmy daleko, jednynie do lasku i z powrotem. Tam spotkalismy ciekawą skałę z oczami i rozdziawioną buzią ;) ciekawe, co ją tak zdziwiło ;) chwilę posiedzieliśmy na trawce, coś przekąsiliśmy, podziwialiśmy też wspinaczy, których jest tam mnóstwo o każdej porze roku. Dalej w drogę. Teraz już tylko Pieskowa Skała.

Tutaj najpiękniej. Zaczęliśmy od dziedzińca, troszkę się tam pokręciliśmy, ale nie wchodziliśmy do samego zamku. Zeszliśmy poniżej zamku i stamtad można było podziwiać go w całej okazałości. A zaraz obok Maczuga Herkulesa. Kolejna niezwykla skała. Zamek prezentowal się wspaniale. Teraz już tylko kilka kilometrów przed nami i Ojców. Tutaj znacznie mniej okazale, ale przeciez nie wszedzie musi być cudnie :)

I tak jednego dnia udalo nam sie zobaczyć trzy zamki i kilka niezwyklych form skalnych. I co najważniejsze - odpoczynek na świeżym powietrzu :)

Mapa Okolice Krakowa
Okolice Krakowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Krakowa i okolic przedstawia najważniejsze tereny rekreacyjne tego rejonu, m.in. Puszczę Niepołomicką, Dolinki Podkrakowskie i Ojcowski Park Narodowy. Obszar mapy "Okolice Krakowa" zamknięty jest przez Bochnię na wschodzie, Wadowice na...

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska
Jura Krakowsko-Częstochowska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Jura Krakowsko-Częstochowska to wyjątkowy i niepowtarzalny region w naszym kraju. Może poszczycić się ogromną liczbą różnorodnych skał i ostańców, oplecionych siecią dróg wspinaczkowych. Jej podziemny świat tworzą tysiące jaskiń oraz grot....

Mapa Rowerowy Szlak Orlich Gniazd
Rowerowy Szlak Orlich Gniazd - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Szlak Orlich Gniazd to „rowerowy klasyk”. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych szlaków rowerowych w kraju, cieszącym się ugruntowaną renomą i dużą popularnością zarówno wśród rowerzystów o sportowym zacięciu, jak i miłośników turystyki...