Łęknica - Mużaków (Trasy rowerowe dolnych Łużyc i Mużakowa)

Dodano 21 listopada 2016 przez plik GPX

Folwark (Park Mużakowski)
strona niemiecka
Widok z wieży geościeżka
Geościeżka Dawna Kopalnia Babina (2)
Geościeżka Dawna Kopalnia Babina
Park Mużakowski - Nowy Zamek
Geościeżka kolorowe jeziora
Geościeżka - zapadnięty szyb kopalni
Geościeżka - jezioro Afryka
zejście do wybrzeża
Wieża widokowa na geościeżce
Widok z wieży widokowej na Geościeżce
24m wieża widokowa z widokiem na Saksonię, Sudety, Czeską Szwajcarię, Góry Żytawskie
Geościeżka kolorowe jezioro antropogeniczne
Restauracja
Bistro
Agroturystyka
Trasa - pętla tworząca ósemkę - przebiega przez Park Mużakowski (UNESCO) i Geościeżkę "Dawna Kopalnia Babina" - najbardziej urokliwą część Geoparku UNESCO Łuk Mużakowa.

START skrzyżowanie ul. Hutniczej i ul. Wybrzeżnej obok tablicy i wiaty - kierujemy się w górę ulicy Wybrzeżnej pod Wiadukt - za Wiaduktem w lewo - następnie w prawo i prosto na Most Arkadowy - za mostem w lewo - punkt widokowy Mauzoleum - dalej prosto - przejeżdżamy obok Dębu Hermana do Domku Angielskiego - w lewo - mijamy Most Angielski - kierunek prosto - dojeżdżamy do Mostu Podwójnego - wjeżdżamy na Most Podwójny - za mostem w lewo na rozwidleniu trzymamy się prawej strony, widać będzie już zamek i folwark (jeśli zdecydujemy się odwiedzić zamek - wracamy na trasę mijając folwark wzdłuż małej rzeczki Nysy Hermana po prawej stronie ) - wyjeżdżamy z Parku Mużakowskiego - mijamy Most Pocztowy (Graniczny), przechodząc przez główną drogę - kontynuujemy wzdłuż Nysy - wjeżdżamy na Most Kolejowy DE/PL - kierujemy się ścieżką rowerową po dawnej linii kolejowej - dojeżdżamy do Nowych Czapli - w Nowych Czaplach skręcamy w prawo (nie przekraczamy drogi gminnej) - wjeżdżamy na Geościeżkę - dalej Geościeżką do Łęknicy - wyjazd pod tunelem w lewo ul. Leśną, do najbliższego skrzyżowania - tutaj w prawo - kolejne skrzyżowanie (przy zajeździe - będą znaki) w lewo ul. Kościuszki, następne skrzyżowanie w prawo na ul. Wolności, kolejne skrzyżowanie w prawo ul. Wojska Polskiego za apteką skręcamy w lewo na drogę rowerową (mijamy fontannę) kierując się znakami na Park Mużakowski - wracamy do parkingu przy ul. Hutniczej.

TRASY ROWEROWE DOLNYCH ŁUŻYC I MUŻAKOWA - są serią propozycji zwiedzania regionu okolic Łęknicy, Przewozu oraz Saksonii i Brandenburgii, zostały przemyślane, sprawdzone i przejechane wielokrotnie przez grupę Łęknica się kręci.

Bory Dolnośląskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Borów Dolnośląskich swoim zasięgiem obejmuje obszar samych Borów, Dolne Łużyce (także z częścią niemiecką) oraz Przemkowski Park Krajobrazowy i Park Krajobrazowy Łuku Mużakowa. Wschodnią granicę mapy wyznaczają Głogów i Chojnów....

Ziemia Lubuska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa krajoznawcza województwa lubuskiego z wyszczególnionymi atrakcjami turystycznymi. Na mapie umieszczono grafiki atrakcji turystycznych.

Wasza ocena: 5.0 (2 głosy)

januszek_44
7 stycznia 2017 januszek_44 napisał:
Faktycznie ciekawe miejsce i ładne zdjęcia
Samsung
1 grudnia 2016 Samsung napisał:
ładne fotki
kys30
26 listopada 2016 kys30 napisał:
piękne miejsce i super trasa :)