Jelenia Góra - Łomnica - Mysłakowice - Bukowiec - Łomnica - Jelenia Góra

Lotnisko Sportowe
Dworzec PKP
Plac Ratuszowy
Z Placu Ratuszowego w Jeleniej Górze kierujemy się w stronę ścieżki rowerowej przy ul. Sudeckiej. Ścieżką przejeżdżamy do Łomnicy, gdzie skręcamy w prawo i dojeżdżamy do Mysłakowic. Przejeżdżając park, za stawem skręcamy w lewo, kierując się drogą koło cmentarza jesteśmy u podnóża góry Mrowiec. Jadąc dalej wzdłuż brzegu rzeki Jedlica wąską ścieżką musimy przeprowadzić rower przez strumień. Wsiadając na rower i jadą dalej, dojedziemy do stawu po lewej będziemy mieli skały z punktem widokowym a po prawej grotę skalną. Przed stawem jednak skręcamy w lewo mijając ruiny opactwa, docieramy do centrum Bukowca. Nieopodal tego miejsca, jadąc w stronę Krogulca (przed zakrętem skręcamy na szutrową, a dalej polną drogę) trafimy do wieży widokowej.
Z wieży kierujemy się stromą ścieżką w przeciwnym kierunku niż przyjechaliśmy (musimy podprowadzić rower). Jadąc dalej dojeżdżamy do żółtego szlaku rowerowego i tam skręcamy w prawo. Dalej zgodnie z oznaczeniami dojeżdżamy do skrzyżowania, skąd jedziemy prosto dojeżdżając do wiaduktu kolejowego w Łomnicy – skręcamy w prawo i przeprowadzamy rower przez mostek. Jadąc dalej w kierunku osiedla łomnickiego skręcamy w lewo w drogę gruntową, która prowadzi nas do stawu i tam skręcając w prawo dojedziemy na ulicy Krakowskiej przy lotnisku. Dalej przecinając Obwodnicę dojedziemy do centrum Jeleniej Góry.

Po drodze możemy zobaczyć Park i Pałac Królewski w Mysłakowicach, a w Bukowcu grotę skalną, ruiny opactwa, stawy, herbaciarnię i dom ogrodnika oraz wieżę widokową.

Mapa Karkonosze
Karkonosze - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Karkonosze przedstawia najwyższe pasmo górskie Sudetów, znajdziemy na niej aktualny przebieg szlaków turystycznych wraz z orientaycjnym czasem przejścia, szczyty i atrakcje turystyczne. Mapę Karkonoszy zamykają czeskie Rokytnice nad Jizerou na...

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...