Góry Izerskie : Jakuszyce - Jizerka - Hala Izerska - Jakuszyce

• Data: 4 maja 2023
  • Lokalizacja: Jakuszyce, Szklarska Poręba
Szlakowskaz
Opcja skrócenia trasy, niektóre mapy pokazuję że droga się kończy koło kolei, inne że przebiega dalej
Dol. Izery - Kobyla Łąka
Wiadukt kolejowy
Harrachov-Tanvald
Szlakowskaz - szlak żółty/zielony
Tu kończy się skrót szlaku omijającyJizerkę
Karlovsky Most, szlakowskaz
Karlovsky Most
Jakuszyce , parking
Kilka parkingów, pobór blletu przy wjezdzie, opłata w aksie automatycznej - 20zł w maju 2023
Jizerka, restauracja
Można płacić kartą ale nie można płacić gotówką w PLN
Jizerka, parking
Zakaz poruszania się na rowerze
Trzeba zsiąść i poprowadzić rower pieszo
w stronę Jizerki - trzeba prowadzić rower
Skrót teoretyczny do granicy
Wygląda dość stromo, nie póbowałem ale lepiej pojechać do Izerki
Mapa szlaków po czeskiej stronie
Histora Karlovskiego Mostku
Jizera z mostku Karlovskiego
Widok na Jizerką
Droga do Jizerki
Trasa dookólna z Jakuszyc przez Jizerkę i halę Izerską.
Z Jakuszyc jedziemy przez stację kolejową drogą asfaltową w kierunku stacji turystycznej Orle. Jest w miarę płasko
Po około 4km na polanie skręcamy w prawo i po kolejnych ok. 4km, przekraczamy granicę a następnie przechodzimy przez stację kolejową w Harrachovie, która jest położona poza miejscowością
Stamtąd zjeżdżamy leśną szeroką drogą do doliny Izery, po drodze drewnainy drogowskaz (zdjęcie) z kolejnym możliwym skrótem do PL.
W przysiólku wsi Korenov przekraczamy most na Izerze i kierujemy się asfaltową drogą w prawo. Po około 2km osiągamy most kolejowy na Izerze na trasie Harrachov - Tanvald
Stamtąd kierujemy się do Izerki, najpierw asfaltową a pod koniec szutrową drogą , cały czas mozolnie się wspinamy na wys 910m n.p.m w Jizerce.
Na początku wsi duży parking (dalej zakaz wjazdu) , my zjeżdżamy w dól do centrum wsi gdzie jest restauracja
Z Jizerki jedziemy żółtym szlakiem w kierunku Karlovskiego Mostu, Jest to szlak pieszy, w pewnym momencie jest nakaz zejścia z rowerów i aż do mostu poruszamy się pieszo, w tym kierunku nie jest to uciążilwe gdyż droga prowadzi w dół, nie bardzo wiadomo z jakiego powodu ten zakaz, tym niemniej uszanujmy go.
Po przekroczeniu mostu jesteśmy z powrotem w PL, skręcamy w lewo i mocno kamienistą drogą w górę dojeżdżamy do szerokiej szutrowej drogi : w prawo Orle, w lewo wzdłuż doliny Izery łąkami pod górę docieramy na Halę Izerską i do Chatki Górzystów na naleśnika
Z Chatki Górzystów ruszamy w kierunku Świeradowa, asfaltowa droga wspina się do dalej do góry
Na skrzyżowaniu z Białą Drogą skręcamy w prawo i jedziemy do skrzyżowania szlaków żóltego i czerwonego GSS
Stamtąd w prawo kierujemy się już w stronę Jakuszyc do których dojeżdżamy szeroką drogą szutrową a na końcu asfaltową drogą po ok 7km

Trudności :
na zwykły rower (cross/trekking) trasa trudna, jest sporo kamieni i długich podjazdów, nachylenie dochodzi miejscami do 10%;
na rower elektryczny - trasa jest średnia
Atrakcje : Jizerka, Hala Izerska, możliwośc wypicia kofoli :)

Mapa Karkonosze
Karkonosze - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Karkonosze przedstawia najwyższe pasmo górskie Sudetów, znajdziemy na niej aktualny przebieg szlaków turystycznych wraz z orientaycjnym czasem przejścia, szczyty i atrakcje turystyczne. Mapę Karkonoszy zamykają czeskie Rokytnice nad Jizerou na...

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...