CHATKA SZREKA, ŹRÓDEŁKO I CHATKA NA WODZIE

Kuznia w Siodelku - Trasa rowerowa Chatka Szreka Zrodelko Domek na Wodzie 3
Kuznia w Siodelku - Trasa rowerowa Chatka Szreka Zrodelko Domek na Wodzie 2
Kuznia w Siodelku - Trasa rowerowa Chatka Szreka Zrodelko Domek na Wodzie 1
Ruszamy z parkingu koło szkoły kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto. Po drodze oglądamy las, który powoli odrasta po wichurze z 2017 roku. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym kierujemy się w lewo. Szlak koloru CZERWONEGO. Droga prowadzi do KRASIEJOWA. Po przejechaniu około 2 km szlak skręca w lewo my jedziemy prosto
Po prawej łąki i las po lewej widzimy domostwa. Droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do drogi Gliwice – Racibórz. Przeskakujemy na jej drugą stronę. Kierujemy się w stronę leśniczówki. Dalej prowadzi nas droga HUBERTUSOWA. Dojeżdżamy do skrzyżowania.
Gdzie skręcamy w prawo. (Drogowskazy w lewo kierują do stacji kolejki wąskotorowej i leśniczówki Wildek). Leśna trasa po deszczu dodaje kąpiele błotne podczas jazdy w gratisie. ????
Drogą doprowadza Nas do zabudowań w Zwonowicach, gdzie ścieżką wśród domków jedziemy w dół. Docieramy do skrzyżowania z główna drogą, skręcamy w lewo w stronę Rybnika. Asfaltem przemieszczamy się po Zwonowicach. Na kolejnym skrzyżowania z drogą Rudy – Rybnik, skręcamy w prawo. Jedziemy ścieżką rowerową. Po Naszej lewej mamy teraz “jezioro rybnickie”. Po “koronie wałów” docieramy do mostu, skręcamy w lewo, następnie w prawo przez drogę na ścieżkę wyznaczoną wzdłuż wału. W lewo zaraz w prawo i droga po łuku w prawo docieramy do mostku nad Rudą. Pokonujemy mostek i zaraz w lewo. Teraz cały czas przed siebie. Po lewej mamy rzekę – Rudkę. Na brzegach rzeki można spotkać kaczki i inne zwierzęta. Na końcu ścieżki skręcamy w prawo w stronę ronda. Przed nim przejeżdżamy na drugą stronę. Kawałek prosto i w lewo. Wjeżdżamy do Lasu Ruda mijamy po drodze ponumerowane mogiły i pomnik ofiar marszu z obozu Auschwitz. Ścieżką jedziemy do końca, skręcamy w lewo na most, zjeżdżamy z niego i w prawo. Pokonujemy prosto przejście przy rondzie. Na drugiej stronie w prawo. Zjeżdżając z mostu po łuku w lewo znowu docieramy do lasu. Po drodze mijamy Miejsce odpoczynku wraz z placem zabaw. Cały czas wzdłuż rzeki docieramy do ulicy Nadbrzeżnej, którą jedziemy aż do skrzyżowania z ulicą Pod Wałem skręcamy w prawo (na rogu jest lokal gastronomiczny) Następnie pierwsza w lewo w stronę wiaduktu kolejowego.
Przejeżdżamy pod nim i docieramy do Mikołowskiej, w lewo i zaraz w prawo. Przejeżdżamy parking i wjeżdżamy w lasek i docieramy do tężni w Rybniku.
Jedziemy ścieżką po prawej stronie zbiornika. Dojeżdżamy do drogi Księdza Henryka Groborza. W prawo. Na kolejnym skrzyżowaniu w lewo w stronę przejazdu kolejowego, który pokonujemy i dostajemy się na ulicę Wolną. Teraz dłuższy odcinek cały czas jedziemy tą drogą aż do krzyżówki gdzie skręcamy w lewo w ulicę Sygnały (w stronę lasu). Pokonujemy most, przejeżdżamy pod wiaduktem kolejowym.
Na rozwidleniu skręcamy w prawo i przed mostem skręcamy w lewo w las. Cały czas przed siebie pośród drzew. Docieramy do torów kolejowych. (Wśród krzaków zrobione przejście na drugą stronę torów) Pokonujemy je i po drugiej stronie w prawo. Droga wije się pośród lasu.
(Szlak zielony doprowadzi Nas prawie do samego celu wycieczki). Wyjeżdżamy przy stawach pod autostradą. W prawo, przejazd pod autostradą. Po prawej stronie mijamy stadninę. Jedziemy ulicą Wiejską, skręcamy w lewo w Piaskową. Docieramy do drogi wojewódzkiej gdzie skręcamy w prawo. Teraz kawałek prosto i w lewo na parking. Teraz jedziemy drogą szutrową. Jedno skrzyżowanie pokonujemy prosto. Na rozwidleniu w prawo w drogę “bardziej zarośniętą – terenową”
Jedziemy do kolejnego skrzyżowania gdzie skręcamy w lewo (skrzyżowanie z przepustem, trzeba uważać aby nie przegapić) Prosto i docieramy do szerokiej utwardzonej drogi.
Szukamy po prawej stronie tabliczki Uwaga Kleszcze. Gdy go znajdziemy skręcamy w prawo. Następnie spotykamy dwa znaki Uwaga Kleszcze, Uwaga Żmije. Pokonujemy szlaban. Jesteśmy w legendarnym miejscu Chatka Szreka po lewej.
Wracamy do głównej drogi. Skręcamy w prawo. Na najbliższym skrzyżowaniu w lewo, później w prawo. Na rozwidleniu w lewo. Kolejne w lewo. I znowu w lewo, na trasie troszkę piasku. Docieramy do Źródełka.
Jadąc prosto docieramy do kolejnego ciekawego miejsca Domku na Wodzie.
Szlakiem docieramy do skrzyżowania, na którym byliśmy już podczas tej wycieczki. Na tym skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Od tego momentu trasa powrotna pokrywa się z trasą jaką jechaliśmy do tego miejsca.
Dalszy opis na stronie www.kuzniawsiodelku.pl

Mapa Euroregion Praděd
Euroregion Praděd - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Turistická mapa Euroregionu Praděd zahrnuje území česko-polského příhraničí: na české straně okresy Jeseník a Bruntál, na polské straně Opolské vojvodství. Speciálně zpracovaný kartografický podklad obsahuje nezbytné informace pro aktivní...

Mapa Tychy, Pszczyna i okolice
Tychy, Pszczyna i okolice - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Pszczyny, Tych i okolic ograniczony jest przez Oświęcim na wschodzie i Żory na zachodzie, południowa część mapy to Jezioro Goczałkowickie. Na mapie zaznaczono informacje przydatne turyście i podano przebiegi szlaków pieszych i rowerowych....